Tack för skjutsen

Idag skulle jag åter ta evighetsbussen hem från jobbet.
Då kom em snäll kollega och erbjöd skjuts hem! Tacksamt tackade jag ja och tänkte att jag äntligen fick njuta av en åktur utan skrikande barn, svettiga bussbänkar och avgaslukt.
Tänk att man kan tro grejer!
Det första min fina kollega sa var: "Ursäkta men motorlampan lyser."
Varpå jag svarade snällt: "Då har du åtminstone någon som kan skjuta på bilen om motorn pajar på vägen!"
Efter halva resan började bilen gunga och det var tydligt att något inte stämde. Jag började bli smått panikslagen.
Då sa min söta kollega: " Näe har ingen lust att betala för en motor som går sönder, hellre kraschar jag hrla bilen!"
Jag lovar att jag skrattade lite nervöst.

Men tack för skjutsen!

Kommentarer:

1 carina:

Är du hemma helskinnad? ;-)

Kommentera här: