Det bor en Salander i oss alla



Snuskgubbar är bland det värsta jag vet. Jag tror att det finns "Män som hatar kvinnor" i verkliga livet. Det finns också män som är förvirrade över sin egen identitet och måste ha makt över kvinnor.
När jag gick i sexan mötte jag de första "Snuskgubbarna". Det var killarna i klassen som hade bestämt sig för att låsa upp dörren som skiljde åt tjejernas och killarnas duschar.
En tjej hade dock råkat höra planen dagen innan så vi tjejer hade övertaget.
Nästa dag var det dags för idrotten och därefter duschen.
Killarna hade pillat upp låset i förväg och väntade bara på att vi skulle kliva in.
Vi klev in i våra duschar och pratade som vanligt.
Då rusade killarna in i duscharna och fick en rejäl näsbränna.
Vi stod kvar och duschade med våra baddräkter på.
Vi skrattade gott åt killarna. Dessutom fick de ta ett allvarssnack med gympamajjen.

När jag var 21 jobbade jag på VOLVO i Göteborg. Där fanns det en riktig gammal snuskgubbe. En dag fick han sitt tillfälle och grabbade tag mig i det "heligaste". Först blev jag så paff så jag bara gapade. Han gick därifrån bort till fikarummet somom inget hänt.
Sen kände jag hur blodet började koka. Jag lovar att Lisbeth Salander skulle blekna i jämförelse. "Tänk Tarja innan du gör något dumt." Sa jag till mig själv.
Jag gick till fikarummet där alla satt, även snuskgubben. Jag ställde mig vid dörren och sa:
" DU, du kan väl åtminstånde greppa rätt om du ska ta på mig mellan benen!"
"Varsågod, det är bara o öva".
Han gick snabbt ifrån fikarummet.
Tilläggas bör att han alltid gick omvägar när han såg mig efter den händelsen.

Kommentarer:

1 Laila:

Tarja. Tack för berättelsen. Snuskgubbar har vi alla säkert råkat ut för. Bra gjort av dig att säga så inför alla i fikarummet. Du visade kurage. =)

2 Anonym:

you rock!!! jag vill vara som dig...greppa rätt!! som vanligt vill jag bara säga go tarja go tarja

Kommentera här: