Jag använder hjärnan...eller????

Blev idag åter igen påmind om en "lite" pinsam sak som hände i somras.
Jag var som vanligt på landet med Micke, Linda och Marko. Alla de övriga tre har fysiskt krävande jobb och de berättade länge och väl om hur mycket de lyfte och slet på sina arbeten. Självklart ville inte jag vara sämre och tänkte..(jaaa eller kanske sa jag det bara) illustrera hur min tankeverksamhet påverkas i mitt dagliga arbete. Typiskt mig sa jag: " Jaa, men jag då! JAG använder hjärnan VARJE dag!
Gissa om de övriga missförstog mig...
"Jaha så VI använder inte våra hjärnor??? Var de första kommentarerna som haglade kvällen igenom.
Numera får jag, varje gång jag gör eller säger något dumt höra: " Jaa just det, du jobbar ju inte idag så du använder väl inte din hjärna"
Några kloka ord på vägen: Säg aldrig vad du tänker...

Kommentarer:

1 Terhi:

Hahaha! Det är riktigt roligt att läsa dina korta men ack så beskrivande anekdoter från ditt liv.. Du har verkligen "skriftens" förmåga. Tack för att jag fick läsa din blogg, kommer absolut att fortsätta göra det.. U go girl! :)

2 sandra:

jag påminner dig med glädje om vissa saker :) å om du dessutom ska skriva ihop så bra saker med alla snaskiga o roliga detaljer så ska jag gräva fram så mycket jag bara kan o hjälpa dig på traven!! som sagt tidigare GO Tarja Go Tarja! dessutom är det väl på tiden att jag följer med till torshälla o skriver lite egen historia lr ;)

Kommentera här: