Intressant natt

Igår åt vi räkor med lite vänner på landet. Vi lånade ett bord från grannen eftersom de inte var hemma.
Senare på kvällen såg jag att grannarna kom hem. Ok. Nu undrar de säkert vart deras bord tagit vägen! Hann jag tänka. Kvällen avslutades ganska tidigt och Micke och jag gick in för att se lite TV i stugan. Micke satte sig i en stol med skönt ryggstöd och efter 10 minuter sov han. Alla som känner Micke vet att han kan sova varsomhelst. Jag stängde av tv:n, täckte Micke med en filt och mörkret la sig över stugan.
Efter någon timme hörde jag granngubben prata utanför. Drog den snabba slutsatsen att han var här för att leta efter det "stulna" bordet. Mitt i natten!!!
Plötsligt öppnade han dörren och där stod han och en kompis till honom. Jag var väldigt irriterad över att de kom så där mitt i natten för ett bord! Eftersom de inte såg så bra i mörkret så såg de bara Micke sittandes i stolen (sovandes). De frågade honom om han sett grannens fru. Micke svarade inte så jag sa att jag sett henne gå in. Det visade sig att de var utelåsta och fortsatte att prata med Micke (Som sov i stolen). Jag fortsatte att svara irriterat. Till slut bestämde de sig för att gå. Precis innan de gick sa grannens vän i mörkret: " Jag har ju aldrig träffat er två förut men ni verkar vara väldigt trevliga människor". När de gick skrattade jag säkert i en timme. Om han tyckte att en som satt tyst ( och sov) och en irriterad var trevliga människor så måste han antagligen ha ljugit eller träffat på konstigt folk.  

Kommentera här: