Öppet hus

Skolan höll i öppet hus igår och eleverna hade stationer där man kunde få sig medaljer av olika slag, om man svarade rätt på frågor. På min första medalj stod det: Bra jobbat! Du gjorde ditt bästa! Den gömde jag fort när den tävlingsinriktade, sporttjejen fröken M kom. 
På 10 minuter hade hon skrapat ihop 3 medaljer! 
Jag som inbillat mig att jag var bra på åtminstone detta!
Kvällen gick bra och på hemvägen träffade jag fröken M igen. Hon slingrade sig smidigt förbi en stor vattenpöl vid ett staket där ingången är liten. Hon föreslog att jag skulle hoppa över staketet. En pappa lyfte sina barn över. Jag var tvungen att inse att jag inte är någon atlet heller och att ingen annan än en truck skulle orka lyfta mig över. Med blöta skor och strumpor traskade jag hem...

Kommentarer:

1 Fröken M:

Haha.. Gäller att vara effektiv i tävlingsmomenten -jag hann med att få en massage oxå! Jättetrevlig öppet hus! Nästa gång kan jag bära dig över pölen.. :) <3

Kommentera här: