Grusat både här och där

Igår hade jag många alldeles för många att träffa. Först åkte vi på ett födelsedagsfirande sedan direkt hem till mamma på middag och därifrån till "After work" med några kompisar. (fast jag är ledig)
Det skulle bara bli några timmar ute men jag var hemma 00.18.
Trevligt sällskap och mycket skratt. På kvällen blev vi lite småhungriga och beställde en pizza och en stor sallad att dela på.
Jag märkte direkt att det inte bara var snön ute som var sandad utan också salladen vi åt.
Anna- Mia, min trogne kompanjon och livscoach med all erfarenhet sa förstås att det var en krydda i salladen som skulle vara knaprig, som sand! På finare restauranger var det alltid så! Hon hade minsann ätit på en fin restaurang i Malmö och där var salladen kryddad exakt med samma knapriga "sandkrydda".
"Det ser du ju själv att det är vinägretten som är kryddad!"
Men sandkrydda??? Jag frågade servitrisen och de beklagade verkligen det inträffade, att salladen inte var SKÖLJD!
Vi fick hela maten och dryck gratis som plåster på såren, även om Anna-Mia tuggat i sig nästan hela "sand-salladen".
Undra om salladen på den fina restaurangen i Malmö också var osköljd...


Grussalladen

Kommentarer:

1 Carina S:

Tänk vad mycket extra mineraler ni fick i er...alldeles gratis <3 inte konstigt att salladen var dyr i Malmö - extra finkorniga mineraler...

2 Anna-Mia:

Du sa att man kunde bli riktigt sjuk av sand...nu vet jag!!

Kommentera här: