Idag får jag träffa min LINDA!



Idag åker vi till Stora Mellösa och jag ska äntligen få träffa min Linda igen. Självklart kommer Marko och barnen också att vara där , men det är ändå något speciellt med Linda. Vet inte om det alltid bådar gott när vi träffas, men vi skrattar bara vi hör varandras röster.
Marko verkar inte ha något emot att jag och hans fru har kul ihop, njaa förutom att karaoken och äggklockan åker fram väldigt fort.
Han verkar också ha utvecklat någon slags aversion mot hundprat. Kanske har att göra med att jag sådär klockan tre eller fyra på natten brukar väcka honom och ha en timmes utlägg om olika hundsorter och om vilka människor som är lika vilka hundsorter. Jag har nämligen kommit på att jag har väldigt bra teorier om hundar, speciellt fyra på natten. Marko tycker inte att mina teorier är SÅ bra, men han brukar lyssna tålmodigt mellan sina:"jaa, jaa, gå och lägg dig nu..
En gång fick jag en present av Marko. Det var en bild på en tjej med ett hundhalsband. Jag vet inte om det var en pik, men jag såg det som en uppmuntran och tänkte att han är nog ändå intresserad av pudlars beteende på nätterna.
Ikväll är det nyår och jag tänker att han borde vara pigg på att lyssna på en teori om golden retrivern som jag har i rockärmen. Dessutom ska jag ta med en CD skiva med låten: "Who let the dogs out". Jag tror att han blir överraskad när han håller på att somna att få höra den gamla dängan! Dessutom är det HUNDENS ÅR  i år i Kina!
 Så Woff Woff på en alla och gott nytt hundår!

Kommentarer:

1 Anonym:

haha, det är bra Tarja! marko behöver inte sova så mycket =)

jätte roligt att läsa din blogg /Josefine

2 Carina:

Jag vet ju att marko pratade hund och du, vi vet att han skäller oxå. Kram Carina.

3 sandra:

vad säger man!!go tarja go tarja

men det ska dock tilläggas att marko kraken inte är den enda som har råkat ut för hund teorierna, men kanske är han den ende som råkar ut för det 4 på morgonen men det tror jag inte, det finn snog fler offer även där ;) o dessutom när det gäller marko så finns ett talesätt som man bäddar får man ligga...han är faktiskt inte så dålig på att prata själv när han sätter den sidan till!

o vad gäller linda så är marko så van vid ,vid det här laget att han är den som får tiden som blir över med henne, han har liksom fått lära sig att dela med sig lr snarare ta vad han får. han har juväldigt svår konkurrens om plats nr 1 i hennes hjästa men det gör honom inget för han är ju snälla marko, finner sig i det mesta oftast för snäll för sitt eget bästa men det spelar ju bara till min o din fördel Tarja gumman. vilket betyder att du o jag får dela på henne så gott det går. hm kan vi komma överens lr måste det till en catfight för att lösa detta.....

Kommentera här: